- Galerie foto
- Informaţii despre transportul din România
- Trenuri în România
- Jurnal general de actualizări
- Secţiunea internaţională
- Statistici detaliate vizitatori
- Termeni şi condiţii
Despre site-ul Transport-in-comun.ro
Povestea acestu site a început la data de 23.09.2005, atunci când deschideam site-ul www.transportbucuresti.trei.ro, devenit ulterior www.transport-in-comun.ro/bucuresti.
La acea dată, am dorit să creez un site unde să îmi pot expune fotografiile realizate în Bucureşti, fără a fi nevoie de redimensionări şi fără a exista riscul ca alte persoane să îşi asume munca mea. Doream, de asemenea, să asigur şi un minim de calitate a fotografiilor postate, dar şi posibilitatea de a înlocui fotografiile de o calitate mai proastă cu unele mai bine realizate pe măsură ce acest lucru ar fi devenit posibil.
Următorul site realizat a fost cel dedicat Braşovului. În vederea dezvoltării reţelei de site-uri, la 3.04.2006 lua fiinţă site-ul TransportRomania.trei.ro, devenit ulterior, odată cu achiziţionarea unui domeniu, Transport-in-comun.ro. Site-ul se doreşte a deveni un site complet de informare în domeniul transportului în comun din România. În prezent, nu există un site care să aducă la un loc informaţii legate de trasee, parcul circulant şi fotografii despre transportul în comun din întreaga ţară. Pe serverele acestui site, aflate pe un serviciu de găzduire plătită, se află mare parte din galeria foto de peste 15 GB.
A urmat o serie de site-uri despre transportul în comun în unele oraşe din România, site-uri realizate prin buna colaborare cu regiile / societăţile locale de transport din oraşele respective, a unor operatori privaţi care mi-au permis efectuarea de fotografii în unităţile lor, dar şi cu ajutorul unor buni prieteni care mi-au furnizat fotografii şi informaţii:
- Botoşani - on-line din 29.10.2010
- Braşov - on-line din 16.11.2005
- Brăila - on-line din 23.08.2010
- Bucureşti - on-line din 23.09.2005
- Constanţa - on-line din 25.01.2009
- Craiova - on-line din 6.06.2006
- Feteşti - on-line din 29.07.2013
- Ploieşti - on-line din 5.08.2006
- Săcele - on-line din 30.05.2007
- Slatina - on-line din 12.11.2007
- Târgovişte - on-line din 22.02.2010
- Târgu-Jiu - on-line din 29.07.2006
- Tulcea - on-line 5.12.2007
A mai fost creat şi un site dedicat transportului feroviar, www.transport-in-comun.ro/trenuri (on-line din 11.12.2006)
Deasemenea, site-ul www.transport-in-comun.ro prezintă şi o interesantă colecţie de fotografii din câteva oraşe din afara graniţelor ţării, prezentate într-o formă simplă, pentru o accesibilitate cât mai bună a galeriilor foto. Această colecţie de fotografii este disponibilă la adresa http://transport-in-comun.ro/romania/int.html.
Începând cu 31.12.2012 a fost lansat Forumul Transport-in-comun.ro, pentru a diversifica site-ul şi a oferi o platformă liberă pentru discuţii pe tema transportului în comun.
În prezent, site-urile Transport-in-comun.ro vă pun la dispoziţie o galerie foto cu peste 52.000 de fotografii, realizate din anul 2005 şi până în prezent, majoritatea fotografiilor fiind realizate de către subsemnatul. Am păstrat o interfaţă simplă în paginile galeriilor foto, tocmai pentru ca acestea să fie uşor accesibile şi vizitatorilor fără cunoştinţe avansate de navigat pe Internet, cu sisteme mai vechi şi / sau cu conexiuni de viteză redusă (Dial-Up, internet mobil, navigare de pe smartphone-uri).
Fotografiile adăugate la ultima actualizare a fiecărei galerii foto sunt evidenţiate prin scrierea textului ce le descrie cu culoarea albastră, respectiv cu contur roşu în jurul thumbnail-urilor, pentru paginile ce nu conţin descrieri.
Toate actualizările sunt prezentate într-un jurnal de actualizări, disponibil aici.
Fotografii noi sunt adăugate destul de des, aşa că este recomandat să verificaţi zilnic jurnalul de actualizări. Totodată, unele fotografii de calitate mai slabă sunt şterse, fiind înlocuite cu altele de o calitate mai bună, astfel că este posibil să apară neconcordanţe între numărul de fotografii rezultat din adunarea celor contorizate prin jurnalul de actualizări şi numărul real. Un principiu bun în orice domeniu este ,,calitate, nu cantitate" şi nici acest site nu face excepţie.
Despre autorul site-ului
Numele meu este Dragoş Anoaica, fiind născut la 17.01.1989, în Bucureşti.
De mic am fost pasionat de vehiculele pe şine (în primul rând tramvaie). Toată distracţia mea din copilărie era constituită de plimbările împreună cu bunica mea cu vagoanele Ep/V3A ce circulau pe atunci în număr mare pe linia 41. Astfel am prins dragoste de tramvaie în general şi de Ep/V3A-uri în particular. O altă mare pasiune a mea o reprezintă autobuzele şi troleibuzele de producţie românească, cu precădere modelul Dac 117 UD, dar şi tramvaiele Tatra (în special T4R) şi, mai ales, tehnologia ce stă în spatele funcţionării ireproşabile a acestora (accelerator, boghiu cu un singur etaj de suspensie, crapodine ş.a..), în ciuda simplităţii constructive a părţii tehnice.
Încă de atunci visam să ajung să lucrez în domeniul vehiculelor de transport pe şine, astfel că, după absolvirea Liceului Teoretic ,,Eugen Lovinescu", specializarea Matematică-Informatică, am dat frâu liber acestor visuri şi m-am înscris la Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii ,,Politehnica" din Bucureşti, specializarea ,,Vehicule pentru transport feroviar".
Am absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii ,,Politehnica" Bucureşti, specializarea ,,Vehicule pentru transport feroviar" în sesiunea iulie 2011. Am obţinut astfel titlul de inginer în domeniul inginerie mecanică, specializarea Vehicule pentru transportul feroviar.
În anul 2013 am absolvit programul de master ,,Vehicule feroviare de mari viteze", în cadrul Catedrei de Material Rulant de Cale Ferată din cadrul Facultăţii de Transporturi.
În prezent, lucrez ca funcţionar public în cadrul Ministerului Transporturilor, pe funcţia de expert în cadrul Direcţiei Feroviare din cadrul Direcţiei Generale Transport Terestru. Direcţia Feroviară are în subordine şi sub autoritate toate instituţiile de stat cu profil feroviar, dar şi Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti.
Primele fotografii le-am realizat în august 2005, cu un aparat Skina cu film, cu autofocus. Cum calitatea fotografiilor realizate cu acest aparat era mai mult decât discutabilă, iar costul filmelor foto, developărilor şi scanării filmelor era destul de mare, în luna ianuarie 2006 mi-am achiziţionat prima cameră digitală: Olympus FE-100. Camera avea un zoom optic de 3x şi funcţiona cu un card xD de 256 MB. Avea, în plus, şi 28 MB memorie internă. Cu ajutorul acestei camere am realizat zeci de mii de poze, reuşind să surprind şi ,,modernizarea" transportul local din Bucureşti începută în 2006, modernizare care, până în prezent, s-a limitat doar la casări şi înlocuiri de vehicule, în niciun caz la condiţii mai bune de călătorie.
În anul 2008 am ,,scos la pensie" camera Olympus FE-100, locul ei fiind luat de către un Canon A 720 IS şi 2 carduri SD de câte 4 GB. Performanţele ei sunt net superioare celor ale Olympusului (care şi-a făcut bine treaba mai bine de 2 ani şu jumătate): zoom optic 6x, fimare cu sunet, mod manual cu foarte multe reglaje (foarte util la fotografiatul de noapte). Cu această cameră am realizat până în prezent peste 90.000 de poze.
08.09.2013